عناصر میکرو ( قسمت دوم )

 

در مقایسه با NPK ، عناصر میکرو  به مقدار کمتری مورد نیاز گیاهان هستند. مهمترین عناصر میکرو عبارتند از روی ، مس ، منگنز و آهن .

کلسیم ، منیزیم و گوگرد نیز وجود دارد که به مقدار بیشتری مورد نیاز گیاهان می باشد. همه آنها برای رشد و نمو گیاهان ضروری هستند ، اما همیشه در لیبل محصولات ذکر نمی شوند.

اگر هر یک از این عناصر در لیبل  کود ذکر شده باشد ، به عنوان درصدی از محتوای کلی درج می شود. درصد عناصر میکرو  در مقایسه با درصد ازت ، فسفر و کلسیم  کم به نظر می رسد ، بدین دلیل است که گیاهان فقط به مقدار کمی از این مواد مغذی ( عناصر میکرو ) احتیاج دارند. تفاوت بین یک کود با کیفیت و یک کود متوسط اغلب در محتوای عناصر میکروی  هر یک از آنها است.

مواد آلی

تلاش برای یافتن مواد افزودنی و کودهای مغذی ارگانیک می تواند مشکل باشد. بسیاری از محصولات دارای لیبل آلی هستند و این امر برای مصرف کننده معمولی ساده است. محصولاتی که در لیست آلی قرار دارند باید توسط یک گروه مستقل مانند موسسه بررسی مواد آلی (OMRI)گواهی ارگانیک  داده شوند .

این امر با اطمینان از وجود استانداردی  برای ارزیابی این محصولات  از مصرف کنندگان محافظت می کند. قسمت مشکل وقتی اتفاق می افتد که متوجه شوید مواد افزودنی و کودهای مغذی ای  وجود دارد که به خوبی می توانند آلی باشند ، فقط برای دریافت گواهی ارسال نشده اند.

داشتن یک محصول ارگانیک دارای گواهی ، فرآیندی طولانی و پرهزینه است و بسیاری از تولیدکنندگان کوچک توانایی انجام این کار را ندارند. ممکن است محصول آنها به اندازه  محصول رقبای دارای گواهی ،ارگانیک  و طبیعی باشد ، اما هرگز با دیدن لیبل ، این موضوع را نمی فهمید . این همان جایی است که صحبت  با کارمندان آگاه در فروشگاه محلی هیدروپونیک شما نتیجه می دهد. آنها بینشی در مورد محصولاتی دارند که فراتر از لیبل  است و می توانند شما را راهنمایی کنند  که کدام محصول برای شما مناسب است

نتیجه گیری

امروزه بسیاری از محلول ها و کودهای مغذی عالی در بازار وجود دارد که به نظر می رسد انتخاب آنها نامحدود است. صنعت هیدروپونیک هیچ نشانه ای از کندی را نشان نمی دهد و به خوبی می تواند آینده کشاورزی باشد.

متأسفانه ، لیبل های  محصولات با رشد تجارت هیدروپونیک همخوانی ندارند. فقط بخاطر داشته باشید به همان اندازه که گفته شد در لیبل محصولات ناگفته وجود دارد. به دانش خرده فروش هیدروپونیک محلی خود که طی سالیان گذشته به دست آورده است اعتماد کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا در دریاهای مواج که لیبل محصولات کودی هستند حرکت کنید.